Iron Man 3 / Geležinis Žmogus 3 (2013)

Posted: gegužės 7, 2013 in Superherojai, Veiksmo

ironman3-tonysuit-postKad, jau kultiniu kino kūrėju tapęs, režisierius Christopheris Nolanas puikiai išmano žmonių psichologiją ir tarpusavio santykius įsitikinome dar pirmuosiuose režisieriaus filmuose „The Following“ ir „Memento“, o 2005 metais, režisierius savo sugebėjimus nutarė panaudoti į kino ekraną grąžindamas vieną įdomiausių DC komiksų herojų – Betmeną. Iki pirmosios Nolano „Tamsos riterio“ trilogijos dalies niekas nebūtų pagalvojęs, jog superherojų žanras gali turėti visiškai kitą, niūriąją, pusę, mat iki tol pastatyti „Marvel“ studijos didvyrių filmai buvo tik didelis kičas. Nolanas iš pagrindų sudrebino ir aukštyn kojomis apvertė visą superherojų žanrą ir šią kino nišą pagaliau priartino prie komiksų ištakų, o milžiniškas fanų ir kino kritikų pripažinimas užpatentavo Nolano sukurtą, žanro kūrimo, formulę. Ši formulė taip stipriai prilipo kitiems superherojams, jog per pastaruosius metus pasipylė šūsnis, panašiu metodu pastatytų, super didvyrių filmų.

Karo metais superherojai turėjo didžiulę įtaką Amerikos žmonių gyvenimams. Kol karinės pajėgos priešus triuškino mūšio lauke, superherojai su naciais ir japonais kovojo komiksuose. Be abejonės pagrindinis herojus buvo Kapitonas Amerika, tačiau pasibaigus karui, komiksai išsisėmė ir jų leidybinėms kompanijoms grėsė žlugimas, tačiau beveik visų „Marvel“ herojų tėvas Stanas Lee pabandė sukurti dar vieną, paskutinį savo komiksą, būtent taip, kaip norėjo pats. Šitaip gimė Fantastiškasis ketvertas, kuris susilaukė milžiniškos sėkmės ir iš pagrindų pakeitė komiksų kultūrą. Po jų gimė Halkas, Žmogus voras, Toras ir t.t.

Geležinis žmogus pirmą kartą pasirodė 1963 metais 39-ame „Tales of Suspense“ žurnalo numeryje, o 1968 m. sulaukė ir savo vardu pakrikštyto žurnalo, tačiau komiksuose šis „Marvel“ personažas niekada neturėjo tokios didžiulės sėkmės, kaip jo 2008 metų debiutas kine. Be abejonės, didžiausi nuopelnai atiteko Geležinio žmogaus alter ego sukūrusiam aktoriui Robertui Downey jaunesniajam, kuris pasak paties Stano Lee, yra būtent toks Tonis Starkas, kokį jisai ir įsivaizdavo. Likę aplodismentai atitenka kompiuterinės grafikos dizaineriams ir specialiųjų efektų meistrams, sukūrusiems šiandienine komiksų ir kino ikoną tapusį Geležinio žmogaus kostiumą. Maža to, pirmoji komikso ekranizacija sugebėjo nusikratyti banalių pasaulio gelbėjimo temų ir pakelti herojų į dar neregėtas aukštumas.

Šiemet į kino ekraną Geležinis žmogus grįžta jau ketvirtą kartą. Pernai šis personažas prisijungė prie nuožmiųjų Keršytojų komandos ir su jais turėtų susivienyti dar dviejose filmuose, tačiau šiemetinis grįžimas bus jau paskutinis Geležinio žmogaus solo skrydis.

Kūrybinę krizę išgyvenantis kriminalinių komedijų ir veiksmo trilerių scenaristas Shane‘as Black‘as sugriauna visą Tonio Starko pasaulį, mėgstamą herojų palikdamas basą, sugniuždytą ir kamuojamą vidinių demonų. Tonis yra žmogus, jokių super galių jisai neturi, o trilogijos finalą iš Jon‘o Favreau statyti perėmęs Black‘as ypatingai nori pabrėžti Tonio žmogiškumą ir kaip tas pats Nolanas, atsakyti į klausimą: žmogus ar kostiumas yra tikrasis didvyris. Sėdamas baimę ir ardydamas Tonio vidinę harmoniją režisierius pamiršo kas yra Tonis Starkas, kurio garaže stovi moderniausiomis technologijomis ir ginklais pakaustytas Geležinio žmogaus kostiumas, o jį apsivilkęs Tonis tampa vienu galingiausių „Marvel“ visatos herojų.

Kad kino kūrėjai mėgsta iškraipyti ir per daug dramatizuoti originalią medžiagą mes puikiai žinome, todėl juostoje apstu nukrypimų nuo Stano Lee parašytų „Geležinio žmogaus“ komiksų istorijų. Prisimenate valdžios ir pasaulio dominacijos apsėstą blogio genijų ir mirtiną Tonio Starko priešą Mandariną? Pamirškite. Suprantama, jog teroristų išpuoliai yra aktuali ir opi Jungtinių Amerikos Valstijų problema, tačiau tikrai nėra būtina visus kine sutinkamus niekšus paversti įprastiniais teroristais. Esate didelis Karo mašinos fanas? Pamirškite ir jį, mat Shane‘ui Black‘ui labiau patinka draugiškesnė ir labiau amerikietiška jo  versija – Geležinis patriotas. Visi šie nauji Tonio kostiumai ir jų variacijos, neabejotinai džiugina akis ir prideda efektyvumo finalinei akistatai, tačiau tai tėra dar vienas marketingo specialistų triukas išreklamuoti ir prastumti naują „Geležinio žmogaus“ figūrėlių ir žaislų liniją.

Vedamas Shane‘o Black‘o „Geležinis žmogus 3“ tampa nuobodžia, išsisėmusio humoro ir (komiksų atžvilgiu) skylėto scenarijaus, Tonio Starko kova su vidiniais demonais, kurioje visus laurus susišluoja kompiuterinės grafikos ir specialiųjų efektų meistrai.

Įdomu kaip Tonis Starkas bus integruotas į Keršytojų tęsinius, nes režisierius aiškiai parodė, jog „Geležinis žmogus 3“ yra paskutinis Tonio Starko skrydis. Galbūt „Keršytojai 2“ vyks prieš trilogijos finalo įvykius? Galbūt nuožmieji Keršytojai apsieis be Tonio? O gal Shane‘as Black‘as padarė didžiulę klaidą ir užbaigė Tonio nuotykius visiškai nepagalvojęs apie „Keršytojų“ iniciatyvą?

6/10

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s