Man of Steel / Žmogus iš Plieno (2013)

Posted: liepos 6, 2013 in Superherojai, Veiksmo

man of steel posterŽmogus iš plieno

Visų superherojų pradininkas ir pionierius – Supermenas tapo vienu iš Amerikietiškos svajonės simbolių ir personažų, suformavusių, dabar ypač populiarią ir milžinišką komiksų kultūrą. Gimęs kaip depresijos malšintojas, pozityvumo ir dorybės simbolis, Supermenas iškart tapo idealu vidutinės klasės amerikiečiui.

Kine ir TV ekranuose Supermenas pasirodė jau nebesuskaičiuojamą tūkstantį kartų, tiek kaip TV serialų herojus, DC animacijos generolas ar savo paties istorijos vedlys, tačiau niekada neturėjo kokybiškos ir Supermeno vardo vertos vizijos didžiajame ekrane, kurią būtent šiemet jam bando pastatyti komiksų revoliucionieriai Zackas Snyderis ir Christopheris Nolanas.

Pamirškite viską, ką iki šiol žinojote apie Supermeną

Būtent taip skelbė lietuviški filmo plakatai ir baneriai internete. Jie nemelavo. Z. Snyderis ir Ch. Nolanas iš pagrindų perrašo Kal-Elo istoriją ir pasauliui pateikia novatorišką savo pačių viziją. Pagrindinės Supermeno komiksų gairės, bei veikėjo ištakos ir kilmė vis dar čia, tik su DC visata jau patirties turintis Nolanas pernelyg stipriai prisirišo prie „Tamsos riterio“ formulės ir ją dar kartą panaudojo rašydamas ir „Žmogaus iš plieno“ scenarijų.

Tuo tarpu Z. Snyderis yra vizionierius. Ir velniškai geras. “300“, „Stebėtojų lyga“, „Nelauktas smūgis“ –  tai vizualiniai Snyderio šedevrai. „Žmogus iš plieno“ irgi toks. Tačiau čia, pernelyg jaučiama Nolano įtaka. Nors interviu pagrindinė juostos žvaigždė sakė, kad Snyderis su Nolanu beveik nebendravo, galų gale jautiesi lyg patekęs į pelenuose skęstantį Gotamą, ne į spalvingą Metropolį.

Kaip ir pridera, istoriją Nolanas su Snyderiu pradeda pasakoti Kriptono planetoje, kur revoliucionieriai sugebėjo sukurti ir per pirmą pusvalandį parodyti ištisą Kriptono visuomenės struktūrą. Tačiau Kriptonui nelemta išlikti ir istorijos veiksmas keliasi į Žemę, kur matome jau suaugusį Kal-Elą arba jo alter-ego – Klarką Kentą. Dar kartą bandė Nolanas gilintis į superherojaus vidinį pasaulį ir įteigti, kad su pačiu Dievu tapatinamas Supermenas tėra eilinis žmogus.

Tačiau iš prigimties Supermenas ne toks herojus. Tai ne tas berniukas, kurio akivaizdoje miršta tėvai, ne tas paauglys, vedamas keršto, kaltės ar pareigos jausmo kaip Žmogus voras ar Betmenas. Supermenas – teigiamas personažas, teisingumo ir garbės simbolis – nenugalimas, nepalaužiamas. Nolano išrasta formulė ir taip, šį kartą prodiuserio, mėgstama niūri nuotaika – tai ne Supermeno pasaulis. Ji idealiai tinka Betmenui, Drąsiaširdžiui ar Erniui, bet Supermenas privalo būti pavyzdžiu, įkvėpimo ir vilties nešėju. Čia to nėra.

Būtent dėl to greitai pabosta stebėti vidinius Klarko/Nolano konfliktus ir klausytis Kevino Kostnerio pamokslų apie didžią Kal-Elo ateitį. Mes čia atėjome žiūrėti Supermeno. Duokite mums Supermeną!

Atrodo Snyderiui taip pat atsibodo Nolano depresijos, tad vadeles jis ima į savo rankas. Nuo grandinės nutrukęs Snyderis užkuria tikrą pragarą. Visi specialiųjų efektų ir adrenalino fanatikai dar kartą liks sužavėti neeiliniais režisieriaus kinematografiniais sugebėjimais. Viena veiksmo scena keičia kitą, tačiau Snyderis ima kartotis, todėl nesibaigiantis snukių daužymas gali greitai įkyrėti. Kitą vertus, efektingai su veiksmo epizodais susidoroję dizaineriai verti skambiausių ovacijų.

Naujos kartos Supermenas

Šį kartą apsiaustas atiteko jaunam aktoriui Henry Cavillui, su kuriuo Lietuvos kino žiūrovai jau galėjo susipažinti mitiniame epe „Nemirtingieji“. Atrodytų, būtent Cavillas yra pagrindinė juostos žvaigždė bei herojus, tačiau scenarijus sudėliotas taip, jog aktorius ištaria vos porą eilučių bei visiškai neturi galimybės įsigilinti į personažą ir pademonstruoti savo profesinių ypatybių.

Michaelo Shannono Zodas – kitoks personažas. Nors jam suteiktas įdomesnis vaidmuo nei pagrindiniam herojui, Shannonui iki galo nepavyksta įsijausti į negailestingo Zodo personažą. Be priekaištų aktorius atliko jam patikėtą rolę, tačiau dėl juostos struktūros nei vienas personažas neliko iki galo išvystytas.

Kaip Samas Mendesas norėjo reformuoti Džeimsą Bondą, taip Nolanas ryžosi sužmoginti „Dievą“, tačiau ar Bondas ir Žmogus iš plieno yra tie herojai, kuriuos mes norime matyti pažeidžiamus?

7/10

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s