Pacific Rim / Ugnies Žiedas (2013)

Posted: liepos 17, 2013 in Mokslinė fantastika, Veiksmo

pacific-rim-cool1Visi, bent kiek susipažinę su japonų animacijos kultūra, vadinama „anime“, žino kokį, iki šiol nedebiutavusį animacijos žanrą į didžiuosius kino ekranus pasauliui pristatyti pasiryžo ekstravagantiškasis meksikietis, režisierius Guillermo del Toro.

„Mecha“ – robotai, kurių funkcionavimui reikalingi pilotai, tačiau nieku gyvu nesumaišykite jų su kiborgais, kurie mąsto patys ir turi savo pasąmonę, kaip tarkim Transformeriai. „Mecha“ žanras ypač paplitęs Japonijos animacijoje, skaičiuoja ne vieną gyvavimo dešimtmetį ir jau seniai yra tapęs animacijos klasika.

Kad Guillermo del Toro pieština kultūra nesvetima, jis jau įrodė į kino ekranus perkeldamas amerikiečių komiksą „Pragaro vaikis“, tad nė kiek nestebina, jog naujajam savo projektui režisierius įkvėpimo ieškojo tolimuosiuose rytuose. Ir rado.

Jau nuo pat pirmųjų minučių meksikiečio darbe ima dvelkti ypač populiaraus anime studijos „Gainax“ šedevro „Neon Genesis Evangelion“ dvasia ir suprantame, kas tapo pagrindiniu režisieriaus įkvėpėju. Kompiuterinių žaidimų fanus del Toro džiugina pilotų šarvų detales pasiskolindamas iš begalę apdovanojimų susišlavusios ir geriausiu metų žaidimu pripažintos „Bioware“ šedevro „Mass Effect“ trilogijos. „Walve“ studijos žaidimo „Portal“ fanai, taip pat liks nudžiuginti išgirdę pagrindinės antagonistės „Glados“ balsu kalbantį kompiuterį. Nemanau, jog reikia režisierių kaltinti „vagyste“, juolab, kad skolintus elementus Guillermo panaudojo meistriškai ir savo istoriją papasakojo nuo pradžios iki galo.

Viską režisierius padarė teisingai: per juostos prologą papasakojo Jėgerių atsiradimo ištakas, filmo eigoje sudėliojo visus taškus Kaidžiu kilmės istorijoje ir nepaliko jokių užuominų į antrąjį „Ugnies žiedą“, nors dar prieš premjerą, kino pasauliui apsiskelbė jog jau planuoja tęsinį.

Puikiai išmanydamas kinematografijos meną Guillermo del Toro pristato dar vieną įspūdingą spektaklį. Ploju vizualiųjų efektų meistrams ir Guillermo vaizduotei už kvapą gniaužiančias Kaidžiu ir Jėgerių dvikovas. Kita vertus, daugiausia dvikovų vyksta vandenyje. Sekant siužetą, tai labai logiškas režisieriaus sprendimas, kartu ir monotoniškas. Ar nenorėtumėte išvysti Jėgerio Afrikos dykumoje? Aš žinau, kad norėčiau. Galbūt tęsinyje.

Guillermo del Toro spjauna į apokaliptinių filmų standartus, puikiai žino, kad Japonija pirmauja robotikos technologijų srityje ir atiduodamas pagarbą savo įkvėpėjams, pasakotojui užsiminus apie Jėgerių iniciatyvą, pirmame plane rodo būtent šios šalies atstovus. Šį kartą Amerika neturi jokios įtakos apokalipsei ir režisierius noriai atsigręžia į kitas pasaulio šalis. Čia ir rusai, ir kinai, ir australai, tačiau šie Jėgerių pilotai lieka antrame plane, tad jei tikitės išsamaus veikėjų vystymo, nerasite. Galbūt jo ir nereikia. Būtų pakakę tik daugiau dėmesio kitiems Jėgeriams, kurie šį kartą negauna pakankamai laiko, kad taptų išskirtiniais filmo atributais.

Sekantys šio išskirtinio režisieriaus karjerą sutiks, jog „Ugnies žiedas“ po šiai dienai yra vienas įdomiausių ir techniškai įspūdingiausių Guillermo del Toro projektų ir nors kvepia skolintomis idėjomis, puikiai savo amatą išmanantis režisierius pastatė ilgai atmintyje išliksiantį „mecha“ žanro pionierių.

8/10

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s