Monuments Men / Brangenybių Medžiotojai (2014)

Posted: balandžio 17, 2014 in Drama, Istorinis, Karinis

monuments menKai George‘ui Clooney atsibosta klausytis režisierių komandų jis pats atsisėda į režisieriaus kėdę ir pradeda diriguoti kitiems. Jau šeštą kartą Clooney nusprendė imtis režisieriaus prievolės ir į sidabrinius ekranus sugrąžinti primirštą Antrojo Pasaulinio karo laikotarpį.

Naujajame savo filme George‘as nesiruošia gelbėti eilinių ar rodyti karo baubų. Aktorius/režisierius nori pasauliui priminti meno svarbą ir nors 118 minučių kartu su juo pasidomėti pasaulio meno ir kultūros istorija.

Jo juosta pasakoja apie septynių meno, skulptūros ir architektūros profesorių/ekspertų būrį vadinamą „Brangenybių medžiotojais“. Jie nebuvo profesionalūs kariai, nebuvo ir vagys, nors taip save vadino. Tačiau jie žinojo meno svarbą ir visais įmanomais būdais siekė sugrąžinti pasauliui tai, ką iš jo pavogė Hitlerio nacių partija.

Filmas turėtų būti paremtas tikrais faktais. Tai tvirtina ir pats Clooney. Kitokios nuomonės yra Swansea Universiteto profesorius Daktaras Nigelis Pollardas. Ir nieko nuostabaus. Dramaturginiais sumetimais Holivudo kino kūrėjai 9/10 kartų iškraipo istorinius faktus, pasilikdami tik pagrindines gaires, kurios svarbios ne tik scenarijaus rašymui, bet puikiai veikia ir kaip filmo marketingo kampanija.

Bet visiškai nesvarbu, ar istoriškai tikslus George‘o Clooney filmas. Jis nuobodus ir neturi nieko, kas galėtų nupirkti žiūrovų simpatijas. Juostoje nėra intrigos, nėra šokiruojančių siužeto tvistų. Nėra ir veiksmo, kuris galėjo išgelbėti nykų Clooney projektą.

Nėra už ką pagirti ir surinktą nuostabią Holivudo veteranų komandą. Kaip individai jie, be abejonės, puikūs, tačiau Clooney parašyti veikėjai prėski, neįdomūs. Tarp aktorių nėra nė kibirkštėlės šarmo. Šiuo atveju, cheminė reakcija nevykusi.

Didžioji juostos fabula sudaryta iš dialogų ir mėginimų įrodyti meno svarbą. Menas, be abejo, svarbus. Žiūrovui, visiškai nieko nenutuokiančiam apie Rembrantą, Pikaso ar Dali, filmas yra puiki galimybė susipažinti su dailės meno istorija ir didžiausiomis jo vertybėmis. Kita vertus, kad ir kokia graži būtų ši Clooney juostos idėja, prastas ir nykus jos išpildymas tikrai nėra indikatorius beveik pusantros valandos kęsti bereikšmius dialogus ir kankinti save vien tam, jog sužinotumėte kas nutiko Rafaelio „Jaunuolio“ portretui.

4/10

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s