Django Unchained / Ištrūkęs Džango (2012)

Posted: vasario 9, 2013 in Drama, Komedija, Veiksmo, Vesternas

django-unchainedMaksimalistas ir perfekcionistas kino genijus Quentinas Tarantino yra sakęs, jog nesvarbu kokia ilga bus jo karjera – svarbiausia kiek kokybiški bus filmai. Galbūt jis nesukurs penkiasdešimties juostų, galbūt nesukurs ir trisdešimt, bet iš kino industrijos pasitrauks tik tada, kai bus tikras, jog turi nepriekaištingą reputaciją. Tai tapo vienu iš kelių faktorių, kodėl šio režisieriaus darbas taip gerbiamas ir vertinamas. Kitas faktorius – kino kūrėjas užsiminė, jog kurdamas filmą jis į save žiūri ne kaip į režisierių, bet kaip į žiūrovą. „Aš pats esu auditorija“, – tvirtino režisierius, todėl visuomet filmą, visų pirma, kuria sau, ne kritikams, ne apdovanojimų komisijoms. Būtent dėl to, Tarantino darbai tokie malonūs žiūrovų akims, be galo patrauklūs, stilingi ir ypatingai skanūs.

Nors po naują darbą kinematografas išleidžia kas du metai, jo darbų visuomet laukiame kaip išbadėję šunys. Būtent tokią reputaciją susikūrė kino guru, todėl iš kiekvieno jo darbo tikimės vis geresnių rezultatų ir patys to nejausdami, kartelę kartais keliame aukščiau, nei vertėtų.

Vergija ir rasizmas – opi tema, nesvarbu kokioje medijoje ir kokia forma ji pateikiama ir „Džango“ jau spėjo susilaukti protestų, o internetinėje parduotuvėje „ebay“ netgi uždrausta prekiauti Džango statulėlėmis, mat Tarantino pažeidžia žmogaus laisves ir pateikia vergiją ir rasizmą, kaip teigiamą įvykį. Ir iš tiesų. Kad ir kokiais metodais žymusis režisierius bando įrodyti vergijos blogybes, jam pritrūksta spalvų, nutapyti negailestingam vergovės peizažui.

Apie sarkastišką Tarantino prigimtį žinome iš ankstesnių jo projektų, tad režisieriaus rankose ir Christopho Waltzo lūpose vergovės problema tampa komedija. Kodėl tai blogai, taip iki galo ir nesuprantame. Atrodytų žiauru, šunims sušerti nusidėjusį „nigerį“, tačiau naujasis Tarantino scenarijus labiau pabrėžia nusikaltimo ir bausmės motyvus. „Gangsterių medžiotojuose“ Mikis Koenas taip pat ketvirčiavo varžovo pasiuntinį, kurio galas tik pabrėžė negailestingą pagrindinio niekšo charakterį. Tarantino plunksna nė kiek nesiskiria nuo Paulo Liebermano ir niekaip neįtikina vergijos blogybėmis. Keista, nes Tarantino jau gavo auksinį gaublį už scenarijaus vingrybes.

Nepaisant iki galo neišvystytos vergovės problemos, Tarantino lieka savo vėžiose ir dovanoja tai, už ką jį mėgstame. Tarp prailgstančių dialogų režisierius vis dar sugeba nustebinti satyrišku požiūriu ir brutaliomis  bei komiškomis veiksmo scenomis, viską įvyniodamas į tik jam būdingą tarantinišką skerdinių stilių. Režisierius be jokio gailesčio lieja kiekvieno, Džango kelyje pasitaikiusio, niekšo kraują ir visiškai nežada atsisakyti brutalaus istorijos pasakojimo, nes pasak kūrėjo – smurtas labai smagus reginys.

Tarantino visuomet sugebėjo dovanoti pramogą, o pop-kultūrą praskiesti protingais ir satyriškais dialogais, veikėjų lūpomis išdėstydamas savo požiūrį ir nuomonę. Po „Negarbingų šunsnukių“ režisierius suka kita linkme ir bando užimti pamokslininko vietą, pastaruosius savo filmus statydamas ant paslėptų poteksčių, mokydamas žiūrovą, leisdamas jam atrasti ribą tarp gėrio ir blogio.

Džango – vis dar tas pašėlęs, satyriškas skerdynių spektaklis, tačiau, kad ir koks tarantiniškas bebūtų Džango išsilaisvinimas, jis nesugeba perkopti „Negarbingų šunsnukių“ režisieriui iškeltos kartelės, todėl tarp prailgstančių dialogų ir iki galo neužrakintų vergovės grandinių, prerijose lieka klaidžioti bjaurus nusivylimo kartėlis.

8/10

Reklama
Komentarai
  1. Maryte parašė:

    O man vergovės problema čia pasirodė gana įtikinama.
    tik kad pats filmas buvo per daug užtęstas. Pirmi 2/3 filmo susižiūri skaniai, paskui kažkaip meh… pasidaro.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s